23.3.14

Tegenslag

Het uitwerken van een nieuw sieraden idee is niet altijd een succes. Helaas!!..

Ik heb een soort vloeibare hars, genaamd 'ice resin', gevonden waarmee je medaillons en andere voorwerpen kunt opvullen. In zo'n medaillon kan je dan bijvoorbeeld een mooie afbeelding plakken, die je bedekt met de vloeistof. De doorzichtige hars wordt uiteindelijk hard en dan heb je een prachtig self-made en uniek resultaat! De vloeistof bestaat alleen uit twee componenten die je redelijk exact 1 op 1 moet mixen en daar is het vrees ik mis gegaan....

Mijn creaties zijn mooi opgevuld, maar ik wacht nu al ruim 2 dagen en het wordt niet harder meer:-(.....Ik ben bang dat ik moet concluderen dat deze kralen, waar ik minikraaltjes in heb willen vereeuwigen, de prullenbak in kunnen.




Nu is het mislukken van deze kraaltjes natuurlijk iets pietluttigs. Er zijn ergere dingen.

Feit is wel dat tegenslag bij het leven hoort. Zonder de dalen heb je ook geen pieken en wordt het levenslandschap wel erg eentonig en saai. Je leert van de fouten die je maakt, doet nieuwe ervaring op en wordt een rijker mens. Daarnaast kunnen moeilijke tijden toch waardevolle momenten opleveren en kunnen er uit tegenslagen ook mooie dingen ontstaan (Al is het maar het schrijven van deze column ;-)).

Hoewel dit theoretisch heel leuk klinkt en het in de praktijk ook zeker waar is; 
Ik zit toch liever op die geluksberg in de zon dan dat ik mij een weg probeer te banen door het schaduwrijke dal. Ik blijf het dan ook een kunst vinden om te kunnen omgaan met tegenslagen in het leven! 

Maar, om met dit tekeningetje te besluiten. Het maakt gelukkig niet uit hoe vaak je valt. Als je na elke val maar weer opstaat. 

Ik ga dus binnenkort gewoon weer aan de slag met mijn ice-resin avontuur :-)!

Geen opmerkingen: